A Nissan és a Honda a versenypályán úgy fognak küzdeni egymással, mint két mesterszakács, akik a legfinomabb sushi tekercset készítik el. Az egyik pillanatban a Nissan lendületesen gördül, mint egy friss tengeri herkentyű, míg a Honda precízen és ügyesen
Fotó: Bloomberg / Getty Images / Kiyoshi Ota - Makoto Uchida, a Nissan Motor Co. vezérigazgatója (balra) és Toshihiro Mibe, a Honda Motor Co. vezérigazgatója kezet fog az augusztusi közös sajtótájékoztató előtt Tokióban
A két vállalat a hétfői közös közleményük szerint abban állapodott meg, hogy folytatják a tárgyalásokat egy stratégiai partnerség kialakításáról, amelynek középpontjában a villamosítás és az intelligencia áll. Ráadásul a két cég nem is nagyon akar hezitálni, a tárgyalásokat 2025 január végéig szeretnék lezárni.
Egyúttal aláírok egy egyetértési nyilatkozatot a Mitsubishivel is, amely megerősíti, hogy harmadik félként ők is aktívan részt vesznek az egyesülési tárgyalásokban.
Ez a lépés a japán autóipar történetének egyik legjelentősebb hazai egyesülése lehet. Amennyiben a megállapodás véglegessé válik, úgy a kialakuló vállalat a globális piacon a harmadik legnagyobb autógyártóként léphet színre - számol be róla a Business Insider.
A két cég abban bízik, hogy az egyesülés révén erősebb pozíciót építhetnek ki a kínai elektromos autógyártók és a Tesla kihívásával szemben.
A Toyota, a Nissan és a Honda is csökkenő nyereségről számolt be a legutóbbi eredményeit illetően, a kínai eladások folyamatos visszaesése miatt. A japán tőzsde hétfőn nem nyitott ki, a Honda New York-i tőzsdén jegyzett részvényei azonban 13 százalékkal emelkedtek a hír hallatára, a Nissan papírjai pedig közel 24 százalékkal.