Rogán Antal csapata elindítja legújabb kampányát, amely külföldi célpontokat is megcéloz. A Kabinetiroda új stratégiával készül, hogy nemcsak belföldön, hanem nemzetközi szinten is felkeltse a figyelmet.

Balásy Gyula vállalkozásai újabb jelentős megbízást nyertek el a Rogán Antal által irányított Miniszterelnöki Kabinetirodától. Márciusban egy nettó 3,9 milliárd forintos szerződést kötöttek, amely kormányzati kampányokra vonatkozik, beleértve az NDÁP népszerűsítését és a nemzetközi kommunikációt is. Mindezek mellett azonban a cégek egyes megbízásai ügyében a rendőrség aktívan nyomoz.
A Rogán Antal irányítása alatt álló Miniszterelnöki Kabinetiroda és a New Land Media Kft. valamint a Lounge Design Kft. közötti konzorcium idén márciusban újabb keretszerződést írt alá. Ez a megállapodás a "kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatokat célozza meg, különös figyelmet fordítva Európa jövőjére a nemzetközi és hazai színtéren" 46. pont, valamint "az állampolgárok életét jelentősen befolyásoló kormányzati döntések kommunikációjára" 54. pont. A megbízások keretében nem csupán plakátkampányokkal foglalkoznak, hanem televíziós és rádiós hirdetéseket, valamint offline és online kommunikációs eszközöket is igénybe vesznek – tájékoztat a portál.
A beszerzést a megrendelő Miniszterelnöki Kabinetiroda alatt működő Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) bonyolította, a nyertes konzorcium tagjai Balásy Gyula tulajdonában vannak, sőt, a rendezvényszervezési feladatoknál alvállakozóként jelölt Lounge Event Kft. is az övé. Az üzletember cégei év elején több mint 4,3 milliárd forint értékben kaptak megbízásokat a honvédségtől. A projektek között magazinsorozat, élményközpontok és kalandpark is szerepel.
Balásy Gyula vállalatainak néhány szerződése körüli ügyek miatt 2024 áprilisában nyomozás indult. A vizsgálatot az váltotta ki, hogy gyanú merült fel túlárazások és manipulált darabszámok jelenlétére a teljesítések során. Ezt követően nyáron egy külön nyomozás kezdődött az NKOH-ra vonatkozóan, amelynek célja annak kiderítése, hogy Balásy cégcsoportja valóban képes lenne-e megszerezni az állami megbízások jelentős részét egy valódi versenykörnyezetben. A Nemzeti Nyomozó Iroda azonban nem szolgáltatott információt arról, hogy a nyomozások milyen fázisban tartanak.
Öt milliárd is simán eltűnhet.
A legfrissebb, március közepén aláírt szerződés nettó értéke 3,937 milliárd forint, ami bruttó 5 milliárdot jelent. Ebből 1,181 milliárd forint nettó, azaz bruttó 1,5 milliárd forint az opciós rész. A minisztérium kötelezettséget vállalt arra, hogy a teljes keret 70%-át, azaz bruttó 3,5 milliárd forintot lehív, így Balásy cégei biztosan ennyi munkát fognak kapni. Továbbá, ha a pénzügyi keret szűkös lenne, az opciós rész is felhasználható. A szerződés érvényessége március közepétől december 31-ig tart, vagy ameddig a keretösszeg ki nem merül.
A szerződés műszaki leírása szerint a vállalkozók egyik feladata a Nemzeti Digitális Állampolgárság Program (NDÁP) népszerűsítése. A kampányok célja "az NDÁP egyes elemeinek, a digitális államról és szolgáltatásnyújtásról szóló törvény hatálybalépésével kapcsolatos újításoknak, az NDÁP mobilapplikációnak és keretszolgáltatásainak, a digitális állampolgári felületeknek és funkcióiknak az állampolgárok számára történő bemutatása."
De a dolognak még sokkal mélyebb rétegei is vannak. A minisztérium emellett külföldi kampányokról is beszél, amelyek szintén fontos szerepet játszanak a stratégiai célok elérésében:
"Magyarország kormánya arra is törekszik, hogy a belföldi tájékoztató tevékenység mellett külföldi állampolgárok, a nemzetközi véleményformálók és döntéshozók is értesüljenek a kabinet álláspontjáról és intézkedéseiről. Ezt azért tartjuk indokoltnak, mert egyes nemzetközi színtéren születő javaslatok, előterjesztések és döntések a magyarok életére is hatással lehetnek."