Az olasz vállalat, amely a Colosseum jegyeit értékesítette, súlyos büntetést kapott. | Tudás.hu


Az olasz versenyhivatal összesen 20 millió euróra bírságolta a Colosseum jegyeladási rendszerének működtetőit, amelyek a megszabott alapárnál jóval drágábban értékesítették a belépőjegyeket a leglátogatottabb olaszországi idegenforgalmi látványosságnál.

A bírság a műemlék jegyrendszerét 1997 és 2024 között működtető CoopCulture nevű szövetkezetet sújtja, valamint további hét másik jegyforgalmazó vállalkozást. Az versenyhivatal vizsgálata szerint megsértették a tisztességes piaci magatartásra és kereskedelmi versenyre vonatkozó szabályokat.

A hatóság 7 millió eurós bírságot rótt ki a CoopCulture-ra, mivel megállapították, hogy "szándékosan" megakadályozta az alapáron elérhető belépőjegyekhez való hozzáférést.

A hivatal megállapította, hogy miután a Colosseumba készülő olasz és külföldi látogatók számára majdnem teljesen lehetetlen volt jegyet venni az arra fenntartott honlapon, arra kényszerültek, hogy más szolgáltatókat vegyenek igénybe, akik jelentős felárat számoltak fel.

A Colosseum és a Forum Romanum egy részét magába foglaló régészeti park látogatása fejenként 18 eurós belépődíjat igényel. Római lakosok számára a belépés ingyenes, míg az Európai Unió állampolgárai között a gyermekek, diákok és idősek kedvezményes áron juthatnak be.

A külső jegyszolgáltatók egyes esetekben ennek a többszörösét is elkérhették, különösen akkor, ha a látogató gyorsan szeretett volna bejutni a Colosseumba.

A Codacons fogyasztóvédelmi szervezet nyilatkozata kiemelte, hogy a jogszerűtlen jegyeladási gyakorlatok évente több százmillió eurós kárt okoznak a látogatóknak. Az ilyen jellegű visszaélések nemcsak ezen a területen, hanem más jelentős kulturális helyszíneken és eseményeken is megfigyelhetők, például koncertek és nagy érdeklődésre számot tartó kiállítások során.

Related posts