MÁV-vezető a pénteki válságról: Az ok, amiért szükség van a haváriaközpontra


Péntek délután, a csúcsforgalom idején, váratlanul megszakadt a felsővezeték Kelenföld térségében, ami jelentős fennakadásokat okozott a Dunántúl vasúti elérhetőségében. A MÁV vezérigazgatója úgy véli, hogy a helyzet kezelésével kapcsolatban nem lehetünk elégedettek, azonban a busz- és vonatközlekedés hatékonyabb integrációja segíthet a problémák megoldásában.

Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebookon osztotta meg, hogy szükség van egy országos haváriaközpontra a vasúttársaság működésében. A bejegyzés hátterében az áll, hogy péntek délután Kelenföldön leszakadt a felsővezeték-hálózat egy része, ami miatt több órára megakadt a vasúti forgalom Budapest és a Dunántúl között.

"Amikor a vasúti közlekedés válságba kerül, az valóban komoly helyzet" - fogalmazott Hegyi, utalva arra, hogy a legforgalmasabb időszakban következett be a probléma. A vezérigazgató egy közösségi médiában közzétett videóban hangsúlyozta, hogy a jelenlegi körülmények között nem lehetnek elégedettek a helyzet kezelésével. Elmondta, hogy mindent megtettek, ami a rendelkezésre álló szervezeti és működési keretek között lehetséges volt. A 10 ezer fős csapat összehangolt munkájának köszönhetően minden elérhető buszt beállítottak pótlóbuszként, és a Volán is jelentősen megemelte a járatsűrűséget.

Hegyi véleménye szerint a jövőbeni krízisek hatékonyabb kezelésében kulcsszerepet játszhat, ha az autóbuszos és a vasúti közlekedés szorosabb együttműködésben működik. Kiemelte, hogy az Országos Haváriaközpont fejlesztését felgyorsítják és kiterjesztik, így január 1-jétől már országos szinten tudják biztosítani a működésüket.

A vezérigazgató megköszönte az utasoknak és a kollégáknak a türelmet és a kitartást és azzal is biztatott, hogy 2025-ben már "új szemléletű és gyakorlatú" központi támogatást kapnak.

Related posts