Valóban megérheti 2000 milliárd forintot az Apple számára egy okosgyűrű? Az Apple innovatív termékeiről ismert, és az okosgyűrű piaca is egyre népszerűbbé válik. Az olyan funkciók, mint az egészségügyi nyomon követés, értesítések fogadása vagy a digitális
Az okostelefonok és a kompakt okosórák után most az okosgyűrű tűnik fel, mint a következő izgalmas technológiai újdonság, amely sokak figyelmét felkeltheti. Miközben az Apple magabiztosan vezet az első két kategóriában, az okosgyűrűk terén egyelőre nem hallani tőlük. Vajon ezen a téren is megjelennek majd, vagy más gyártók dominálnak a piacon? Az idő majd megmondja!
Az okosgyűrű hamarosan forradalmasíthatja a technológiai világot, hiszen a klasszikus okosórákhoz hasonlóan képes értesítéseket küldeni, és számos egészségügyi mutató nyomon követésére is alkalmas. Ráadásul diszkrét megjelenésének köszönhetően a mindennapi viselet során is kényelmes választás. Jelenleg több gyártó, köztük a Samsung, már kínál ilyen eszközöket, de egy kiemelkedő név, az Apple, még nem lépett be ebbe a szegmensbe. Az Apple világszínvonalú okostelefonjai és okosórái után a közönség izgatottan várja, hogy vajon mikor mutatják be saját okosgyűrűjüket. A hírek azonban ellentmondásosak, és egyelőre nem világos, hogy valóban dolgoznak-e egy ilyen innováción.
De vajon megengedheti-e magának az Apple, hogy kimaradjon egy ilyen dinamikusan fejlődő iparágból? - tette fel a kérdést Mark Gurman, a Bloomberg elismert Apple-elemzője. Ha a kaliforniai Cupertinóban úgy vélik, hogy nem, akkor a leggyorsabb lépés az lenne, ha az Apple felvásárolná az Ourát, amely körülbelül 5 milliárd dollárra (körülbelül 2 ezer milliárd forintra) becsült magántulajdonban lévő vállalat.
Hogy ez a cég ennyit ér, azt akkor számították ki, amikor a Dexcom egészségügyi vállalat úgy döntött, hogy 75 millió dollárt fektet az Ourába. A Dexcom gyártja a Stelo nevű eszközt, amelyik egész nap méri a vércukorszintet, és az adatokat az okostelefonra küldi. Az Oura gyűrűt viselők mindaddig kaphatnak adatokat vércukorszintjükről, amíg a Stelo rendszert használják. Ha az Apple felvásárolná az Ourát, akkor nemcsak egy intelligens gyűrűhöz jutna, hanem a nem invazív vércukorszint-mérésre szolgáló technológiát is bővíthetné. Ez pedig már csak annyiban is fontos lehet számára, hogy régóta hallani, hogy egy nem invazív vércukor-érzékelő kifejlesztésén dolgozik az Apple Watch-hoz, de konkrétumról alig esik szó.
Ha az Apple úgy határozna, hogy megvásárolja az Ourát, akkor valószínűleg több mint 5 milliárd dollárt kellene áldoznia erre az akvizícióra. Összehasonlításként: a vállalat eddigi legnagyobb beruházása 3 milliárd dollár volt, amit 2014-ben a Beats Audio felvásárlására fordított. Az Apple általában kisebb, alacsonyabb költségvetésű felvásárlásokat preferál, amelyek révén olyan új funkciókat integrálhat, amelyeket már a következő évben hasznosít. Például 2010-ben 200 millió dollárért szerezte meg az SRI Internationalt (SIRI), ami lehetővé tette, hogy a következő évben bemutassa a Siri digitális asszisztenst az iPhone 4s-en. 2012-ben pedig 356 millió dollárért vásárolta meg az AuthenTec biometrikus céget, majd a következő évben megjelent az iPhone 5s, amely már a Touch ID ujjlenyomat-érzékelőt is magában foglalta.
Ha viszont szorít az idő, akkor lehet, hogy az Apple végül kinyitja a pénztárcáját, bár vannak, akik nem hisznek ebben, pontosabban abban, hogy a vállalatnak szüksége lenne okosórára. Közéjük tartozik épp az Oura vezérigazgatója, Tom Hale, aki a CBNC-nek adott interjújában azt mondta, hogy az Apple valószínűleg "nincs meggyőződve a gyűrű és az óra együttlétének értékéről", és bár valószínűleg figyeli az Ourát és a Samsungot is, kétséges az iRing megjelenése. Mások is úgy vélik, hogy egy okosgyűrű kannibalizálná a vállalat okosóráját, szóval lehet, hogy érdemes lesz megvárni, tényleg így történik-e a Samsung esetében.