Marko: Cunoda az első csapattárs, aki valóban képes elviselni Max teljesítményét | M4 Sport


Nem is kérdés a Red Bull számára, hogy helyes volt Cunoda Jukira cserélni Liam Lawsont. Egyvalamiben még mindenképpen javulnia kell a japánnak.

Két verseny tapasztalata után a Red Bull végre meghozta a döntését a pilóta cseréjéről. Cunoda Juki, aki Liam Lawson helyét veszi át, először mutatkozott be a csapat élvonalában Japánban. Eddig négy hétvégét teljesített a Red Bull színeiben, és két alkalommal sikerült pontot szereznie. Bár az ő teljesítménye sem mondható kiemelkedőnek, stabilan felülmúlja tapasztalatlan elődjét, és bár csak időnként, de képes bizonyítani, hogy tempóban is közelebb kerül Max Verstappenhez.

Helmut Marko, miután a Miami Nagydíjon a 10. helyen végzett Yuki Tsunoda, az osztrák Oe24 portálnak nyilatkozva hangsúlyozta:

Christian Horner csapatfőnök is felhívta a figyelmet a nagyobb téthelyzetekben előforduló hibákra. Kiemelte, hogy Cunoda gyakran a Q3-as szakaszba érkezve tapasztal teljesítménycsökkenést, mivel hajlamos túlvállalni magát a vezetés során.

A brit szerint új versenyzőjük összességében annak is köszönheti a jobb teljesítményét, hogy nem foglalkozik annyit Verstappennel.

„Egyedien fogalmazva, Horner pénteken Miamiban a Sky Sportsnak nyilatkozott.”

A sajtótájékoztatón elmondta: "Kezdi megerősíteni a pozícióját, már jelentős tapasztalatokkal bír, és a visszajelzések is kedvezőek. Valódi energiát hozott a csapatba – igazi karakter –, és ráadásul rendkívül gyors. Ahogy növekszik az önbizalma, úgy egyre előrébb fog helyezkedni a rajtrácson."

Marko határozott "igennel" felelt a német Bild kérdésére, helyes lépés volt-e részükről a versenyzőcsere. "Sokkal közelebb van Maxhoz, mint Liam volt. És már a második versenyén pontot szerzett a Red Bull-lal. Ez kiváló teljesítmény volt tőle, a bizonyíték arra, hogy jól választottunk. Mikor volt olyan legutóbb, hogy két autónk volt pontszerző? Én már nem is emlékszem rá."

Azon kritikát miszerint Lawson gyors leváltása megmutatja, hogyan tesz tönkre pályafutásokat a Red Bull, Marko visszautasította. "Liam nem bírta a Red Bullnál rá nehezedő nyomást, ezért helyes döntés volt cserélni. Tudjuk, mit csinálunk. Viszont Liamet sem ejtettük, még mindig a Forma-1-ben van, és övé a húsz ülés egyike, mert nem kidobtuk, hanem elhelyeztük a Racing Bullsnál. És összeszedte magát, és most jobban teljesít."

"A pályafutása ezzel még korántsem zárul le. Pierre Gaslynak is szüksége volt egy visszatérésre a Red Bull juniorcsapatába, és mára már a mezőny egyik megbízható versenyzőjévé vált. Alexander Albon esetében sem alakultak jól a dolgok nálunk, ám ő átigazolt a DTM-be, és most a Williams színeiben versenyez. Emellett nem hiszem, hogy a lefokozás szót kellene használnunk. A Racing Bulls és a Red Bull között a különbség nem olyan jelentős" - nyilatkozta a Red Bull tanácsadója.

Related posts