Kreatív Online - Az a nap, amikor a kenyér, a karosszéria és a kontroller mind-mind új fejezetet írt a történelem könyvében.


A kenyér, ami túllépett a hagyományos kereteken; vagyis az automatizálás új dimenziói a mindennapi életünkben.

1928. július 7-én a Missouri állambeli Chillicothe városában megnyitotta kapuit a pékség, amely forradalmasította a kenyérszeletelést: bemutatta az első kereskedelmi forgalomba szánt kenyérszeletelő gépet. Otto Rohwedder találmánya nem csupán a háziasszonyok életét könnyítette meg, hanem új irányt mutatott a csomagolástechnológia, a logisztika és a márkaépítés világában is. Ezzel a géppel a friss kenyér nemcsak könnyebben fogyaszthatóvá vált, hanem a pékségek számára is új lehetőségeket nyitott a termékek értékesítésében.

A Kleen Maid Sliced Bread termék rendkívüli sikert aratott, hiszen mindössze néhány hét leforgása alatt 2000%-os eladásnövekedést ért el, ezzel pedig forradalmasította a pékipart.

A csomagolt, kényelmi termékek korszaka ezzel az egyszerű, mégis jelentős mozdulattal indult el – és hatása máig érezhető a dizájnorientált termékfejlesztés területén.

Ugorjunk előre 72 évet: 2000. július 7-én a Sony bemutatta a PS One-t, a kultikus PlayStation újratervezett, kisebb kiadását. Miközben a világ már a PS2 körüli lázban égett, a japán cég ügyesen meglátta a retró iránti vágyat és a nosztalgia üzleti lehetőségeit.

A PS One vonzóan lekerekített, barátságos formavilága tökéletesen harmonizált az ezredforduló minimalista technológiai trendjeivel. Ez az új dizájn nem csupán szemet gyönyörködtető volt:

mobilisabb volt, olcsóbb és gyerekeknek is jobban pozicionálható

- üzletileg is telitalálat lett tehát. A tanulság: egy jó terméket nem elengedni kell - hanem új narratívába csomagolni, ugye?

Talán nem véletlen, hogy visszautazunk az időben 1928-ba, egészen az Egyesült Államok szívéig. Július 7-én, ebben az évben a Madison Square Gardenben debütált a Chrysler új almárkája, a Plymouth. E modell a Ford Model T kihívójaként lépett színre, ám nem csupán a technikai paramétereivel, hanem sokkal inkább a tudatos dizájnjával, erőteljes brandingjével és kifinomult fogyasztói kommunikációjával hódította meg a piacot. Az amerikai gazdaság hullámvasútján ez a jármű új irányt mutatott, amely a modern autóipar fejlődésének egyik mérföldköve lett.

A Plymouth a megbízhatóságot olyan elegáns köntösbe bújtatta, amely a megfizethetőség és a presztízs különleges keverékét kínálta. Míg a Ford a pénztárcabarát megoldásokat népszerűsítette,

A Plymouth az egyik úttörő márka volt, amely felismerte az érzelmek szerepét a vásárlási döntésekben, és ennek alapján alakította ki marketingstratégiáját.

- a dizájn, a színek és a hirdetések szerepét tekintve pedig előfutára lett az autóipari márkázás új korszakának.

Related posts