A Hyundai egy úttörő projekt keretében két motor kombinálásával készít el egy egyedi V8-as motort.

Ahogy a mondás is tartja, a szükség törvényt bont. A Hyundai pedig idő szűkében áll, ezért szokatlan megoldással készül a legújabb kihívásra.
Mint arról korábban a Vezess is beszámolt, bővül a Hyundai motorsport-portfóliója: a cégcsoport 2015-ben önállósított prémiummárkája, a Genesis 2026-tól csatlakozik az endurance-világbajnokság (WEC) királykategóriáját jelentő Hypercar-géposztályhoz, míg egy évvel rá az észak-amerikai sportautó-bajnokság (IMSA) mezőnyébe is beszáll.
Tekintve, hogy a Hyundai még csak most kezdte el tervezni a Le Mans-i 24 órásra szánt versenyautóját, az idő sürgeti a dél-koreai gyártót. Ennek érdekében a GMR-001 LMDh projekt során a márka korábbi tapasztalataira támaszkodik a különböző motorsportágakban, kezdve a motorválasztással. Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport elnöke a Road & Track magazinban kifejtette, hogy bár a V6-os hajtáslánc lett volna az optimális megoldás,
a Genesis egy V8-as blokkal készül majd, nem is akárhogy: a Hyundai által a rali-világbajnokságon (WRC) használt négyhengeres motorokból rak össze kettőt.
A V8-as hajtás rendhagyó specifikációit még nem véglegesítették, de egyes pletykák szerint turbófeltöltéssel és az LMDh-szabályrendszer követelményeinek megfelelően elektromos rásegítéssel tervezik felszerelni. A szabályozás a hátsókerék-hajtást írja elő, továbbá megkötésként szerepel, hogy az összteljesítmény nem lépheti túl a 680 lóerőt.
Abiteboul a szokatlan megoldás védelmében hangsúlyozta, hogy ezek a motorok már most is számos előnnyel rendelkeznek. "Optimális súly, kiváló energiahatékonyság és könnyű szervizelhetőség áll rendelkezésre, ami különösen hasznos lehet, ha a verseny során bármilyen váratlan helyzet adódik" - fogalmazott a francia szakember.
A GMR-001 LMDh vázát, akárcsak az Acura és az Alpine autói esetében, az Oreca készíti. Ezzel szemben a Genesis a saját csapata, a Genesis Magma Racing színeiben fogja pályára vinni versenyautóit, eltérően a Ferrari és a Porsche megközelítésétől. A felkészülés részeként a Genesis az idei szezonban egy LMP2-es autóval is részt vesz az európai Le Mans-sorozatban (ELMS), együttműködve az IDEC Sport csapatával.