Sajnálom, de a 2024-es évre vonatkozó adatokat nem tudom megadni, mivel az információim 2023 októberéig terjednek. Azonban ha érdekel, szívesen segítek a Boeing légibaleseteivel kapcsolatos korábbi statisztikák vagy általános információk megértésében!


Egy újabb sokkoló fejlemény történt: friss felvételek láttak napvilágot az indiai repülőgép-balesetről, amelyek újra felidézik a tragédia borzalmait.

Az Air India AI171-es járata a hírek szerint a helyi idő szerint június 12-én, délután 1 óra körül emelkedett a levegőbe a Gudzsarát állambeli Ahmedabad Sardar Vallabhbhai Patel nemzetközi repülőteréről, útnak indulva London Gatwick felé, amikor tragikus módon lezuhant.

Az Air India Boeing 787-8 Dreamliner repülőgép balesete Indiában ezidáig a 2025-ös év legsúlyosabb légikatasztrófája, ami egy újabb incidens a Boeing repülőgépeinek hosszú sorában. Különösen a tavalyi, 2024-es Jeju Air Boeing 737-800 repülőgép dél-koreai balesete után rettenetes hír ez, mely egy olyan évben történt, amikor egyre mélyebb aggodalmak merülnek fel a vállalat repülésbiztonságával és teljesítményével kapcsolatban.

A június 12-én Londonba tartó Air India repülőgép tragikus balesete súlyos sokkhatást gyakorolt. A gép alig emelkedett a levegőbe, amikor rejtélyes körülmények között lezuhant. A fedélzeten 242 utas és légiközlekedési személyzet utazott, akiknek sorsa még mindig bizonytalan. A keresési és mentési műveletek folytatódnak, és mindenki reménykedik, hogy sikerül megtalálni a túlélőket.

A tavalyi, 179 áldozatot követelő baleset Dél-Korea legsúlyosabb légikatasztrófája volt az elmúlt évtizedekben. Dél-Korea ideiglenes elnöke elrendelte az ország légitársaságai által üzemeltetett összes Boeing 737-800 típusú repülőgép sürgős biztonsági ellenőrzését.

A tragikus események és a szigorú biztonsági előírások alapos ellenőrzése tovább bonyolítja a Boeing helyzetét 2024-ben. A cég már eddig is szembesült balesetekkel, gyártási késedelmekkel és jelentős pénzügyi nehézségekkel, így a kihívások most még inkább fokozódnak.

Dél-koreai tűzoltók és mentőalakulatok dolgoznak a Jeju Air Boeing 737-800 repülőgép roncsai közelében, miután az vasárnap lezuhant és kigyulladt. A 181 utas és a személyzet közül mindössze ketten élték túl a balesetet...

A dél-koreai fapados légitársaság, a Jeju Air által üzemeltetett Boeing 737-800-as repülőgép első leszállási kísérletét nem tisztázott okok miatt megszakította. A második leszállási kísérlet során a földi irányító központ madárütközésről szóló figyelmeztetést adott, majd a pilóta vészjelzést adott le.

A repülőgép futóműve nélkül érkezett meg a földre, túllépve a kifutópálya határait, és egy betonkerítésnek csapódva lángra lobbant.

A Jeju Air tavalyi balesete egy olyan repülési tragédia, amely különösen a Boeing gyártót érinti, hiszen a cég már más idei incidensek következtében is vizsgálat alatt áll. A 737-800-as típus, amelyet általában a megbízhatósága miatt dicsérnek, és amelyből világszerte több mint 4500 példány van használatban, most biztonsági aggályokat ébreszt. E baleset ráirányítja a figyelmet a repülőgép állapotára és a légiközlekedés általános biztonságára.

Január 5.: Az Alaska Airlines Boeing 737 MAX 9 típusú repülőgépe, amely a 1282-es járatként közlekedett, gyors nyomásesést szenvedett, amikor a lezárt vészkijárat ajtaja röviddel az oregoni Portland nemzetközi repülőtérről való felszállás után levált a repülőgéptestről. A repülőgép visszatért Portlandbe. Haláleset nem történt, de kisebb sérülésekről számoltak be.

Március 12.: A Southwest Airlines Boeing 737 MAX 8 típusú repülőgépe, amely a 746-os járatként Phoenixből Oaklandbe (Kalifornia) tartott, repülés közben "holland tekerés" rezgésbe került, ami a kormánylapát tartalék áramellátó egységének szerkezeti károsodásához vezetett. A repülőgép biztonságosan landolt, és az eset miatt az amerikai hatóságok vizsgálatot indítottak.

Október 15-én a Ryanair Boeing 737-800-as repülőgépe, amely Brindisiből Torinóba tartott, kénytelen volt megszakítani a felszállást egy tűz miatt, amely a szárny alatt keletkezett. A 184 utas és a hatfős személyzet azonnal aktiválta a vészkijáratokat, és sikeresen elhagyták a gépet; szerencsére sérültekről nem érkezett hír. A tűz hátterében valószínűleg egy motorhiba állt.

November 20-án a Total Cargo Boeing 737-es teherszállító repülőgépe vészleszállást kényszerült végrehajtani a brazíliai São Paulo nemzetközi repülőterén. Az incidens hátterében a raktérben keletkezett tűz állt, amely a rakomány egy részét megsemmisítette, és súlyos károkat idézett elő a repülőgép törzsében. Szerencsére sérültekről nem érkeztek hírek.

Mind a tavalyi dél-koreai, mind pedig a június 12-i indiai baleset után baleset után a vállalat részvényeinek értéke több százalékkal esett, ami tükrözi a piac aggodalmát a lehetséges következmények miatt. A pénzügyi és hírnévbeli kár mértéke a folyamatban lévő vizsgálatok eredményeitől és a Boeing képességétől függ, hogy hatékonyan tud-e reagálni a kihívásokra.

A Boeing 737 a leggyakrabban használt Boeing repülőgép, különösen a 737 Next Generation (NG) és a 737 MAX sorozat. Ez a keskeny törzsű repülőgép 1968-as bevezetése óta alapvető szerepet játszik a rövid és közepes távolságú járatokon, 2024-re több mint 11 000 darabot szállítottak le különböző modellekben.

Related posts