A Ferrari végre tisztázta a Hamilton- és Leclerc-autókkal kapcsolatos kérdéseket | M4 Sport

"Legalább tisztában vagyok azzal, mit nem szeretnék újra látni az autón jövőre" - fogalmazott Lewis Hamilton a Brit Nagydíj után, amikor a Ferrari autójának esős körülmények közötti teljesítményéről beszélt. A hétszeres világbajnok már hetek óta minden lehetőséget megragad, hogy hangsúlyozza: a fókusza elsősorban a 2026-os szezonra irányul a csapatával, és aktívan részt kíván venni a szükséges változásokban, hogy új irányba terelje a vörösöket.
Mindez a gépjármű fejlesztésére és karakterére egyaránt érvényes, csakúgy, mint bizonyos folyamatokra és eljárásokra. Hamilton emellett megosztotta, hogy az utóbbi versenyek során egyre inkább közel került Charles Leclerc beállításaihoz, ami hozzájárult a teljesítményének javulásához. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a jövőben nem kíván ennyire alkalmazkodni az autóhoz; sokkal inkább azt szeretné, ha az autó jobban tükrözné az ő egyéni preferenciáit és stílusát.
E kijelentések kapcsán felmerül a kérdés, Leclerc-nek mennyire kell tartania attól, hogy Hamilton átveszi az irányítást házon belül, és a maga képére formált autóval gyengíti őt. A témában a helyettes csapatfőnök, Jérome D'Ambrosio igyekezett rendet tenni, aki tisztázta, milyen hatásuk is van a versenyzőknek a fejlesztési irányokra, és hogyan is dolgoznak a csapat szakemberei.
- utalt arra a belga, hogy bizonyos fokú kezelhetőségi nehézségekhez egyszerűen alkalmazkodniuk kell.
Arról viszont szerinte nincs szó, hogy a két versenyző a saját elvárásai felé próbálja terelni az autó fejlesztését, és ezek alapvetően ellentétes irányok. "Nyilván hallgatunk a versenyzők észrevételeire, mindkettejükére. Furcsa ez, hiszen amikor a gyárban megbeszéléseket tartunk, a versenyzők sok tekintetben ugyanolyan igényeket fogalmaznak meg az autó alapkoncepciója kapcsán. Mi próbáljuk figyelembe venni ezeket."
"Összességében az autónk egy precíz egyensúlyban működik, amely megfelel bizonyos alapvető követelményeknek, lehetővé téve a kívánt teljesítmény elérését. Ezen kívül van egy második szakasz is, amely a versenyzők egyedi igényeire összpontosít. Itt mindenképpen figyelembe vesszük a versenyzők visszajelzéseit, és ennek megfelelően módosítunk. A következő versenyen új mechanikai fejlesztéseket is bevezetünk, például a Spában debütáló új hátsó felfüggesztést." - mondta D'Ambrosio.
Az autó fejlesztésének középpontjában a teljesítmény áll, amely alapvetően meghatározza a további irányvonalakat és a fejlesztési alapokat. A versenyzők igényeit csak ezt követően integrálják a folyamatba. "Célunk, hogy az autó egyensúlyát folyamatosan javítsuk, ezzel is segítve a pilótáinkat. Az egyensúly különböző aspektusai szoros kapcsolatban állnak a versenyzők preferenciáival, a komfortérzésükkel és a vezetési stílusukkal. Mindezeket figyelembe vesszük, amikor az autó optimalizálásán dolgozunk. Itt nem csupán egy-egy versenyzőre fókuszálunk, hanem arra, hogy általánosan jobb egyensúlyt érjünk el az autón. Objektív mércéink segítségével azonosítjuk, mikor válik az autó túlságosan idegessé vagy alulkormányzottá. Vannak, akik az alulkormányzást preferálják, míg mások a túlkormányzást részesítik előnyben, de végső soron az objektív paraméterek és célok vezérelnek bennünket abban, hogy javítsuk az autó teljesítményét és meghatározzuk annak határait."
Hamilton azt is említette, hogy szorosan együttműködik Loic Serra technikai igazgatóval a 2026-os autó első és hátsó felfüggesztésének fejlesztésében. D'Ambrosio szerint ebbe sem érdemes többet belelátni.
A korábbi versenyző üzenete világosan megmutatja: a mérnökök számára a teljesítmény a legfontosabb szempont. Minden erőfeszítésük a maximális hatékonyság elérésére irányul, és a versenyzői igények csupán másodlagos szempontként jelennek meg.
"Fontos, hogy körültekintően fogalmazzunk, amikor azt állítjuk, hogy egy autót egy bizonyos irányelvek szerint építünk. Az autó konstrukciója mindig arra irányul, hogy maximális teljesítményt nyújtson, különös figyelmet szentelve a leszorítóerő optimalizálására. Loic hosszú éveket töltött együtt Lewisszal a Mercedes csapatánál, ami kétségtelenül megkönnyíti a kommunikációt, de az ő kapcsolata Charles-szal is rendkívül eredményes. Évente néhány alkalommal mindkét versenyzővel leülünk, hogy alaposan átbeszéljük a részleteket, és megvitassuk az igényeiket, valamint azt, hogyan tudjuk ezeket a fejlesztésekbe ágyazni. Számos területen törekszünk az autó teljesítményének javítására, és ez áll a fókuszunkban: a pályán elért eredmények és az ellenfeleinkkel való viszonyunk. Mindez a folyamat eredménye, amelyre figyelmet kell fordítanunk." - mondta D'Ambrosio.