F2: Maini diadalmaskodott a monacói sprintversenyen | M4 Sport


Az élről rajtoló Alpine akadémista, Kush Maini diadalmaskodott a Forma-2-esek monacói sprintversenyén. A második helyet Gabriele Miní szerezte meg, míg a dobogó legalsó fokára Luke Browning állhatott fel, miután Arvid Lindblad büntetése miatt helyet cseréltek.

A sprintet a fordított rajtrácsos szabály alapján Kush Maini kezdte meg a legelőnyösebb helyről, mellette pedig Luke Browning készen állt a rajtvonalon.

A második sorban a Monaco-specialista, Gabriele Miní, aki kétszer is diadalmaskodott az időmérőn és a főfutamon a hercegségben, valamint az Aston Martin tehetsége, Jak Crawford foglalt helyet. A harmadik sorban pedig az F2 történetének legfiatalabb győztese, Arvid Lindblad és Sebastián Montoya osztotta meg a pályát.

A sorozat tapasztalt versenyzője, Richard Verschoor, a hetedik pozícióból indult a versenyre, míg a tavalyi Formula 3-as bajnok, az F2-ben újoncként debütáló Leonardo Fornaroli a nyolcadik helyről vágott neki a megmérettetésnek.

Az időmérő két csoportjának leggyorsabb versenyzői formálták meg a rajtsorrendet az első tíz között: Victor Martins a kilencedik pozícióból vághatott neki a versenynek, míg mellette, a pole pozícióból, a francia pilótánál mindössze 3 ezreddel előrébb álló Alexander Dunne készült a startvonal átlépésére.

Maini magabiztosan vette az első kihívást, azaz a rajtot, és megőrizte vezető helyét. Browning viszont lassan kezdett, ami miatt több pozíciót is elveszített: Miní, Crawford és Lindblad is megelőzte őt a verseny során.

Rögtön a rajt után láthattunk egy összecsapást Linblad és Crawford között: a fiatal brit agresszíven támadta amerikai ellenfelét, akivel össze is akadt és akinek autója ennek következtében megsérült. Crawford a következő körökben pozíciókat is veszített.

Lindbladot a versenybírák azonnal megvizsgálták, és büntetést is kiszabtak rá: 10 másodperces hátrányt kapott a balesetért, amelyet okozott.

Mivel a sprinten nincs kötelező kiállás, Lindbladnak úgy kellett számolnia, hogy ezt a leintés után adják majd a versenyidejéhez.

Neki különösen kedvezőtlenül alakultak a dolgok, amikor a tizenegyedik körben beküldték a biztonsági autót, ami teljesen eltüntette az addig kialakult különbségeket. Az SC-re Joshua Dürksen kiesése miatt volt szükség, amit az Oliver Goethével történt ütközés okozott.

Az újraindítás után Maini és Miní kettőse magabiztos előnyre tett szert Lindbladdal szemben, aki mögött pedig több rivális is "vonatozott." Browning körökön keresztül árnyékként tapadt a Red Bull védencére és az előzéssel is próbálkozott - sokáig eredménytelenül.

Goethe a tizenhetedik körben Martinsszal is összecsapott, a manőver pedig koccanással zárult, annak során pedig a francia autója megsérült, így a jó időmérő után a versenye nullázással ért véget.

Ahogy az utolsó tíz körhöz érkeztünk, az élen is feszültség támadt, hiszen Miní nem engedte el a tapasztaltabb csapattársát. Kialakult egy izgalmas üldözőverseny, amely tele volt izgalommal és stratégiával.

A futam végére Miní nem csupán lemaradt a márkatársától, hanem Lindbladdal is szembenézett, aki a hajrára szinte átalakult: pár kör alatt teljesen eltüntette a hátrányát, és jelentős előnyre tett szert a mögötte haladókkal szemben. Ez a fejlemény különösen lényeges volt a büntetések szempontjából.

Ez a csata sem hozott előrelépést a szűk pályán, de Lindbald remek hajrájával legalább a pontzónában tudta tartani magát.

Maini végül nyugodt szívvel szelte át a célvonalat, míg Miní az első monacói F2-es versenyén azonnal a dobogóra állhatott. Linblad büntetése után Browning a harmadik pozícióba lépett, míg Crawford a negyedik helyen zárta a futamot. Verschoor az ötödik, Montoya a hatodik, Fornaroli pedig a hetedik helyen végzett. A Red Bull tehetsége a frissített eredménylistán a nyolcadik helyet foglalta el.

Related posts