"Lenyűgöző" - Verstappen véleménye szerint a gumikezelés terén a McLaren verhetetlen előnyre tett szert.


Az év eleje óta világossá vált, hogy a gumik terén a McLaren verhetetlen, de Max Verstappen hangsúlyozta, hogy van egy másik szegmens, ahol a wokingi csapat fölényes előnyben van.

Max Verstappen már a múlt heti Belga Nagydíj előtt is hangsúlyozta, hogy a McLarenek verhetetlenek az intermediate gumikon. Ezek az abroncsok lehetővé teszik, hogy a csapat kiemelje kiváló gumikezelési képességeit, amit a verseny során is bizonyítottak, amikor simán lehagyták a mezőnyt, mintha csak az árnyékukban futottak volna. Az MCL39-es modellnek ez a gumikezelési előnye már az év eleje óta foglalkoztatja a riválisokat, különösen a Red Bullt, amely hatalmas energiát fektetett abba, hogy megfejtse a titkot. Májusban, a Miami Nagydíj környékén, a csapat különböző, szinte őrült elméletekkel bombázta az FIA-t, próbálva feltérképezni, hogyan lehetne a McLaren előnyét csökkenteni.

A Magyar Nagydíj csütörtöki sajtónapján Verstappen újra hangsúlyozta a gumikezelés fontosságát, amikor a McLaren és a Red Bull közötti különbségekről kérdezték. De nemcsak erről beszélt, hanem egy másik érdekes megfigyelést is megosztott.

"Egyértelműen jobbak a gumikkal, sokkal jobban életben tudják tartani az abroncsokat, ez egyértelműen látszik nedves pályán, intermediate gumikon. Ha jó a gumikezelésed, akkor az ezen a gumin még jobban kijön, mert törékenyebb, gyorsabban túlmelegszik, ezt pedig egyértelműen nagyon jól ellenőrzésük alatt tartják. Ugyanakkor szerintem a középgyors kanyarokban nyújtott teljesítményük mindenki máshoz viszonyítva elképesztő. Ahogy az első tengelyt tudják rotálni anélkül, hogy elindulna az autó hátulja, olyasmi, amit szintén elképesztő látni. Mi is próbáljuk ezt elérni" - nyilatkozta a címvédő, aki már Spában is közölte, hogy amikor látja a McLaren fedélzeti kamerás felvételeit, az mindennél többet elárul a számára arról, hogy miért nem fog a Red Bull harcolni az idei világbajnoki címért.

Verstappen megfigyelése szorosan összefonódik a McLaren által hangoztatott erősségekkel. Az eddigi versenyek tapasztalatai is alátámasztják, hogy a zömében gyors kanyarokkal rendelkező pályákon, mint például Szuzuka és Silverstone, a wokingi csapat nehezen legyőzhető. Ezzel szemben Spában - ahogyan Andrea Stella csapatfőnök a múlt héten kiemelte - a középgyors, körülbelül 200 km/órás kanyarok kerülnek túlsúlyba, ami az a terület, ahol a McLaren kiemelkedően teljesít.

Ami az összetett versenyt illeti, a holland versenyző, aki jelenleg 81 pontos lemaradásban van Oscar Piastrihoz képest, már nem tűnik valószínűnek, hogy felzárkózik. Verstappen gyakorlatilag elengedte ezt a lehetőséget.

"Reálisan nézve az idén nagyon nehéz lesz felvenni a harcot a McLarennel, és már a Ferrarival és a Mercedesszel is az. De rengeteg lehetőségünk lesz még tanulni az autóról és annak viselkedéséről. Természetesen készülnünk kell a jövő évi autóval, ami teljes mértékben úton van, de mérnöki oldalról sokat tanulhatunk az idén is. Úgyhogy nem lehet csak azt mondani, hogy "rendben, az idén nem leszünk világbajnokok, úgyhogy mindent teljesen dobjunk a kukába." Mindig vannak dolgok, amiket az idei évről át lehet vinni a következőre."

Ez a vélemény, ahogyan Charles Leclerc és Lance Stroll esetében is tapasztalható, nem tükrözi Fernando Alonso korábbi álláspontját. E témában az alábbi cikkben kérdeztük meg a Ferrari monacói pilótáját és az Aston Martin kanadai versenyzőjét.

Related posts