Bár párhuzamosan egy menetrend szerinti járat is elindult, Szijjártó Péter a honvédség által üzemeltetett repülőgépet választotta Brüsszelbe történő utazásához.

A két repülőgép csupán hét perc eltéréssel érkezett meg a belga fővárosba.
Július 15-én hajnalban két azonos típusú Airbus A319-es repülőgép vágott neki az égbolt útjának Budapestről, mindössze öt perc eltéréssel. Az egyik a Magyar Honvédség 605-ös lajstromjelzésű csapatszállító gépe volt, amelyen a magyar külügyminiszter utazott, míg a másik a Brussels Airlines menetrend szerinti járata volt - tudósít az Átlátszó.
Bár az állami vezetők juttatásait szabályozó kormányrendelet főszabályként a menetrend szerinti járattal történő légi utazást teszi lehetővé a miniszterek számára, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szükség esetén bérelt különjáratot engedélyezhet magának, vagy egy másik jogszabály alapján - állandó személyi védelemben részesülő személyként - a honvédség légi járműveivel is utazhat. A lap szerint pedig
Az utóbbi évtizedben Szijjártó Péter soha nem választotta a menetrend szerinti repülőjáratokat hivatalos útjai során. E helyett mindig bérelt luxusrepülőgépeket vagy katonai repülőket használt, hogy eljusson úti céljaihoz.
Bár pontosan nem lehet megállapítani, hogy a külügyminiszter hányszor repülhetett volna menetrend szerinti járattal ebben az időszakban, a rendelkezésre álló információk alapján úgy tűnik, hogy ez a lehetőség most valóban reális lett volna. Ennek ellenére az utazásszervezők végül nem ezt az alternatívát preferálták.
Szijjártó Pétert egy neki bérelt luxusrepülőgép kísérte a levegőben, miközben vonattal tette meg útját az Egyesült Államok területén.
A külügyminiszter kommunikációs csapata szokás szerint ezúttal is beszámolt a hivatali útról Szijjártó közösségi oldalain, és fotókat tett közzé a repülőtérről az indulás előtti pillanatokban. Ebből látható volt, hogy Szijjártó Péter körülbelül mikor készülődött a felszálláshoz, az ADS-B Exchange oldalon pedig beazonosíthatóvá vált a honvédségi repülőgép, amellyel utazott, illetve az is, hogy pontosan mikor szállt fel. Az Átlátszó egyik, a magyar külügyminiszter repülőgépes utazásait évek óta dokumentáló olvasója ekkor leellenőrizte a Brüsszelbe induló menetrend szerinti járatok listáját, amelyből kiderült számára, hogy
A Brussels Airlines flottájához tartozó egyik Airbus A139-es (OO-SSS) szinte egy időben emelkedett a levegőbe Budapestről, mint a külügyminisztert szállító honvédségi Airbus A139 (605).
A fent említett információkat megerősítik a lap által hitelesített útvonaladatok is. Az Átlátszó jelentése alapján a két repülőgép 7 perces eltéréssel érkezett meg Brüsszelbe, az egyik 8 óra 33 perckor, míg a másik 8 óra 40 perckor landolt.
A visszautazás során számos alternatíva merülhetett fel, figyelembe véve a honvédségi repülőgép tervezett indulási időpontját. Az egyik lehetőség a Brussel Airlines 15:10-kor startoló járata volt, amely a menetrend alapján 45 perccel megelőzte volna a honvédségi gép felszállását Budapestre. Mivel azonban ez a választás kissé sietősnek tűnt, a lap további lehetőségeket keresett, és megállapította, hogy léteznek későbbi járatok is:
az időben közelebbi a Wizz Air 16:30-as gépe volt, amely a honvédségi repülőgép indulása után fél órával - egész pontosan 35 perccel később - repítette volna haza a minisztert és pár fős küldöttségét.
de akár később is hazarepülhetett volna a Szijjártó-csapat, hiszen a Ryanair aznap 20:50-kor indította az esti járatát Brüsszelből Budapestre. Ezt a gépet akkor is elérhette volna a küldöttség, ha esetleg elhúzódott volna a tanácsülés.
Szijjártó Péter közösségi oldalán megosztott információk szerint aznap a miniszternek nem volt más hivatalos programja, így nem volt sürgős hazautazása sem. Ezért nem indokolta a honvédségi repülőgép használatát.
Már nem bérelnek luxusrepülőgépeket közpénzen Szijjártó Péternek, helyettük a miniszter inkább a honvédségi repülőgépekkel utazikTörvénymódosítással titkolja az Orbán-kormány, mennyibe kerültek Szijjártó Péter magánrepülőgépes utazásai