Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale: A másik dimenzió Az Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale nem csupán egy autó; ez egy élmény, egy életstílus megtestesítője. A klasszikus olasz dizájn és a modern hibrid technológia tökéletes harmóniája rejlik benne, amely

Ritkán adódik lehetőség arra, hogy egymás után két különböző verzióját teszteljem ugyanannak a modellnek. Az új Alfa esetében viszont a naptár különös kedvezménye, hogy friss élményekre támaszkodva hasonlíthatom össze a különbségeket. A szóban forgó jármű a márka új alapkövének számító Junior, egy kiskategóriás szabadidő-autó, amelyet a milánóiak kétféle hajtáslánc opcióval kínálnak. Múlt héten a tisztán elektromos verziót próbálhattam ki, míg most a hibrid változat következett, amely az alapfelszereltséget egy szinttel felülmúló Speciale kivitelben érkezett.
A külsejéről talán annyit mondhatunk, hogy ez a változat lenyűgöző tűzvörös Brera árnyalatban ragyogott (+1300 EUR). Elnézést, még egy érdekesség: a dupla kipufogó, ami a villanyos verzió esetében nem volt indokolt, sem duplára, sem szimplára.
A többiek viszont valóban egyformák: elöl a Scudetto fantázianevű ikonikus szénfekete pajzs, futurisztikus világítótestekkel és impozáns alsó légnyelőkkel körítve, míg oldalról az ideális arányú üvegezés és a merész horpaszokkal, élekkel tagolt bádogfelület tűnik fel. És persze nem feledkezhetünk meg a lenyűgözően mintázott alufelnikről sem...
A dizájn részleteiben felfedezhetjük a régmúlt Junior Z (Zagato) karakterét, amely néhány vonalában még a távolból is visszaköszön. A hátsó ajtók oszlopba rejtett kilincseit pedig már a 156-os modellnél is megcsodálhattuk, így ez a megoldás igazi márkaikonná vált. Továbbá, a szereltségi szint impozáns felirata az elülső sárhányókon szemet gyönyörködtető dizájnelem, azonban a teljes karosszérián sajnos nem találjuk a modell nevét, amely a titokzatosság ködét vonja a jármű köré.
A beltérben ugyanazok a hamisítatlan "alfás" stíluselemek köszönnek vissza, mint a villamos verzióban: csöves kialakítású digitális műszerfal, kör alakú szélső légbeömlők, a vezető felé döntött központi kijelző. A 10,25 colos műszerfal nagy előnye a megjelenítési lehetőségek széles skálája, a fedélzeti számítógép komplex adatbázisától kezdve egészen a navigációs térképig. Mindezt nagyon kényelmesen, a bajuszkapcsolók végére telepített gombokkal pörgethetjük.
A helykínálatot tekintve elöl minden rendben van, viszont hátul már érezhetőek a kategória határai. Egyszerűen fogalmazva: a lábtér szűkös, és sajnos az ajtózsebeket, valamint a légbeömlőket is hiába keressük. Ami a csomagtartót illeti, itt a legnagyobb előny a háromszintes állítható padló, amely lehetővé teszi, hogy az alapméretet akár 415 literre növeljük, ha a villanyos változatot választjuk, vagy pedig teljesen sík padlót kapunk, ha bővítjük a teret.
Az autó hajtáslánca egy izgalmas kombinációt kínál, hiszen egy 1,2 literes benzines turbómotor és egy első tengelyt hajtó villanymotor dolgozik együtt. E két erőforrás teljesítménye a következőképpen alakul: 100 kW (136 LE) a benzines motorból és 21 kW (29 LE) a villanymotorból, így összesen 107 kW (145 LE) teljesítményt kapunk. Ez a megoldás a hibrid és a lágy hibrid rendszer határvonalán helyezkedik el, mivel a 48 V-os rendszer és a 0,42 kW-os akkumulátor inkább a lágy hibrid kategóriához közelíti. Érdekesség, hogy bár külön EV hajtásmód nem áll rendelkezésre, alacsony terhelésnél az autó képes automatikusan elektromos üzemmódra váltani. Az energiafelhasználás optimalizálására három különböző üzemmódot kínál: Dynamic, Natural és Advance Efficient, amelyek nemcsak az üzemanyag-hatékonyságot, hanem a vezetési élményt is javítják. A teszt során mért 5,6 literes átlagfogyasztás igazán kedvezőnek mondható, a 44 literes üzemanyagtartállyal együtt pedig 780 kilométeres hatótávolságot biztosít. Külön említést érdemel a kormányzás, amely rendkívül érzékeny és precízen reagál az útfelületre, így a vezető valóban átélheti a márka sportos örökségét.
Természetesen! Itt van egy egyedi változat az "ADATLAP" kifejezésre: **Információs Lap** Ez az irat összegyűjti az adott személy vagy tárgy legfontosabb jellemzőit és adatokat, amelyeket könnyen áttekinthetünk, és amelyek segítenek a megfelelő döntések meghozatalában. Az információs lap tartalmazhat személyes adatokat, statisztikákat, vagy bármilyen egyéb releváns információt, amely hasznos lehet a továbbiakban. Ha van konkrét tartalom, amivel szeretnéd bővíteni vagy módosítani az adatlapot, kérlek, oszd meg velem!
Benzinmotor: 1199 cm³, 100 kW (136 lóerő), 230 Nm nyomaték.
Villanymotor teljesítménye: 21 kW (29 lóerő), nyomatéka pedig 55 Nm.
Akkumulátor kapacitás (nettó): 0,42 kWh
Teljesítmény és nyomaték: 107 kW (145 lóerő), 320 Nm.
Sebességváltó: hatfokozatú, kettős kuplunggal ellátott automatikus rendszer.
Legnagyobb sebesség: 200 km/óra
Gyorsulás 0-100 km/óra: 8,9 s
Gyári átlagfogyasztás: 5,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,6 l/100 km
CO-kibocsátás: 113 g/km
H/Sz/M: 4163x1781x1532 mm
Csomagtér kapacitás: 415-1280 liter között változik.
Üzemanyagtartály: 44 l
A tesztelt típus induló ára: 30 690 €