A Bugatti következő nagyszabású célja az 500 km/órás álomhatár elérése lehet.
A Bugatti újra beszállhat a sebességrekordokért vívott harcba, a cél egyértelműen az 500 km/órás határ átlépése lehet a jövőben
Amikor a Bugatti Mistral elérte a lélegzetelállító 453 km/órás sebességet, ezzel megkoronázva magát mint a világ leggyorsabb roadsterje, a TopGear.com munkatársai Mate Rimac, a Bugatti vezérigazgatója kérdezték a jövőbeli tervekről. Az interjú során egy izgalmas fejleményre derült fény, amely még inkább fokozta az autós világ iránti érdeklődést.
A Bugatti vezérigazgatója elárulta, hogy egy Bugatti tulajdonos és gyűjtő inspirációjára indultak el a legújabb sebességrekord megdöntésére. Mate Rimac, aki már jelentős tapasztalattal bír e téren, így nyilatkozott: "Ez a 33. rekord, amelyben részt veszek. Évekkel ezelőtt, körülbelül 15-16 éve, öt rekordot állítottam fel a BMW E30 modellel, tavaly pedig a Rimac Nevera 27 világrekordot döntött. Most pedig itt van az első kísérletünk a Bugattival. Célunk, hogy folyamatosan túllépjük a határokat. Ezek az autók nem csupán a vásárlóknak szólnak, hanem a technológiai innovációk határainak szélesítéséről is."
A rendezvény során Mate Rimac mélyreható eszmecserét folytatott a Michelin szakembereivel. Az újságírók figyelme sem kerülte el ezt a találkozót, és a beszélgetés középpontjába került a kérdés: vajon az 500 km/órás sebesség megdöntése újabb célkitűzésként szerepel-e a terveik között?
"Pontosan erről beszélgettünk" - mondta Rimac. "Rájöttem, hogy az itt lévő szakemberek éppen az ilyen magas teljesítményű és versenygumikért felelnek. És azt kérdeztem tőlük: 'Meg tudjátok ezt csinálni? Hol a határ?'" Rimac azt is megkérdezte: "Fel tudjuk tenni az ötöst a végsebességi rekord elé?"
Az ambíciói tehát egyértelműek.
Bár a Bugatti még nem tette közzé a legújabb V16 hibrid hajtású Tourbillon teljesítményadatait, minden jel arra mutat, hogy az autóban rejlő erő és aerodinamika lehetővé teszi a legendás 500 km/órás sebesség elérését. Az igazi kérdés azonban az, hogy a vállalat rendelkezik-e a megfelelő környezettel e lenyűgöző teljesítmény megvalósításához.
Amióta a Bugatti a Volkswagen Csoporttól került új tulajdonoshoz, elvesztette a jogot az Ehra-Lessien nagy sebességű tesztpálya használatára. Ez a helyszín volt az, ahol a Veyron és a Chiron Super Sport modellek hihetetlen sebességi rekordokat döntöttek meg, előbbi 431 km/órával, míg utóbbi 490 km/órával. Most a cégnek új megoldásokat kell keresnie, például visszatérhet Papenburgba, vagy választhat egy olyan alternatív helyszínt, mint a floridai Kennedy Űrközpont, ahol más gyártók, mint a Hennessey és az SSC is tesztelik autóikat. Emellett a Bugatti akár követheti a Koenigsegg példáját, és egy nyilvános utat is lezárhat, hogy rekordkísérletet folytathasson.