A Lamborghini Temerario versenyautó 370 lóerőnyi teljesítménytől esett el.


Az évek során több mint kétszáz Huracán GT3 versenyautót értékesítettek, amelyekkel a csapatok összesen 96 bajnoki címet nyertek el. Ezt a lenyűgöző örökséget kívánja tovább vinni a legújabb Lamborghini, a Temerario GT3, amely a pályán való teljesítményre optimalizált, így teljesítménye alacsonyabb, mint az utcai változaté.

A Lamborghini Temerario lenyűgöző teljesítménye az 4,0 literes V8-as biturbó motorjának köszönhető, amely önállóan 800 lóerőt produkál. Ezen felül a három villanymotor révén a rendszerteljesítmény elérheti a 920 lóerőt. Ezzel szemben a Temerario GT3 versenyverziója az FIA által előírt szabályoknak megfelelően már csak 550 lóerőre képes a benzines motorral, és a hibrid elemekről is le kell mondania. A nyolcfokozatú duplakuplungos váltó helyett egy hatfokozatú szekvenciális váltó kerül beépítésre, amely a versenyzéshez jobban alkalmazkodik. A versenyautó kisebb méretű turbófeltöltőket alkalmaz, amelyek szélesebb fordulatszám-tartományban képesek optimálisan működni, ezáltal lehetővé téve a maximális teljesítmény hatékonyabb kiaknázását. A turbók méretének csökkentése érdekében a szívósort is átalakították, beleértve a légszűrőházakat is, míg a Capristo gondoskodik a verseny-specifikus kipufogórendszerről, amely még inkább fokozza a jármű hangzását és teljesítményét.

Az alumínium térvázat úgy alakították át, hogy az első és hátsó segédkeret eltávolítása sokkal egyszerűbbé váljon, ami jelentősen megkönnyíti a karbantartási és szerelési feladatokat. A karosszéria teljes egészében karbonból készül, amely lehetővé teszi a nagyobb hűtőcsatornák kialakítását, így a friss levegő hatékonyabban áramlik a fékekhez. Az autó orr- és hátoldala egy-egy darabból készült, ami lehetővé teszi a gyors cserét verseny közben, ráadásul a fényszórók is könnyen pótolhatók sérülés esetén. A benzintartályt úgy optimalizálták, hogy az üzemanyag gyorsabban tudjon befolyni, ezzel is növelve a hatékonyságot. A felfüggesztésben a KW által szállított hatféleképpen állítható lengéscsillapítók találhatók, amelyek lehetővé teszik a futómű beállításainak gyors módosítását. A Lamborghini Temerario GT3 hidraulikus kormányszervóval van felszerelve, míg a belső tér grafikáját úgy alakították át, hogy a műszerek könnyebben leolvashatók legyenek. A gyártó 2026 során véglegesíti a fejlesztéseket, amelyek során minden fontos gumibeszállító termékeit éles körülmények között teszteli majd az új versenyautóval, mielőtt az értékesítésbe kerülnének.

Related posts